5 / 100 könyv. 5% kész!

péntek, december 22, 2017

Renáta W. Müller: TestVÉR I.


Egy újabb romantikus regénybe vetettem bele magam, ami első ránézésre egy igen egyszerű és könnyed darabnak tűnik a maga műfajában, de ha jobban belemerülünk Renáta W. Müller történetébe, rájövünk, hogy egy kicsivel több dolog bújik meg a háttérben.

Tehát a történet első ránézésre egy szerelmi háromszögből áll. Hannah Logan sötét és szomorú múltjával kísérve néz elébe a jövőnek, rossz emlékeiből egy korántsem átlagos ikerpár rántja ki. A Hailey ikrek ennél jobban már nem is különbözhetnének. River egy végtelenül nyílt és extrovertált személyiség, mindig a figyelem középpontjában van, mindig elragadó, lénye mindig vonzza az embereket, ám amint közelebbről megszemléljük viselkedését, hamar kiderül, hogy a barátságos és nyílt természete igazából egy enyhén egocentrikus, énközpontú személyt takar, aki főleg a saját álmaiban, ötleteiben és véleményében fürdőzik. Jamie ezzel ellentétben a család fekete báránya, az Asperger-szindróma miatt visszahúzódó és mindig furcsa viselkedése taszítja az embereket, mert nem értik a betegséget és annak velejáróit. Az ismeretlen pedig vagy veszélyes vagy egyszerűen túl furcsa ahhoz, hogy megismerjük. Az ikrek rajongása Hannah iránt hamar megmutatkozik, a lány nyilvánvalóan a barátságos és nyílt Rivert választja, az évek múlnak, már az esküvő és nászút készülődik, ám egy váratlan baleset mindent megváltoztat. Jamie is feltűnik a színen, aki már csöppet sem hasonlít gyerekkori elvont és furcsa önmagára, komoly cége van, többnyire sikerült megismerkednie betegségével és el is fogadja azt. Hannah hamar nehéz helyzetbe kerül, ugyanis nem tudja, létezik-e két szerelem egy élet alatt.

A regény sok aspektusa nagyon tetszett, mert kicsit elrugaszkodott a hagyományosan értelmezett romantikus/erotikus regényektől - még a nagyon klisés alaptörténet ellenére is. Olvasás közben úgy éreztem, hogy ez valami más, valami újszerű, ami nem állhat be a sok New Adult mögé, valahogy kitűnik közülük, bár nem tudom teljesen megmagyarázni, hogy pontosan miért.

A borító szemet hívogató, "a szem a lélek tükre" típusú, a két férfi szemszíne már előrevetíti a két iker közötti hatalmas különbségeket. A cím érdekes kérdéseket vetett fel bennem, főleg a vér kiemelésével. Két testvér ugyanabba a nőbe szerelmes, vér... TestVÉR. Figyelemfelkeltő, az egyszer biztos, bár a funkcióján sokat gondolkodtam és nem sokra jutottam. Hangzatosnak hangzatos.

Hannah története és személyisége valahogy vonzott engem. A gyermekkorában ért borzalmak, az anorexia, ahogy ezeket csak nagyon lassan sikerült legyőznie River segítsége által. Az egész történet Hannah köré íródott, ahogy a szörnyűségek után végül magára talált, mégis elvakította egy bizonyos szerelem, ami nem volt egészen kiegyensúlyozott, habár ezt ő nem feltétlenül látta.

A regény eleje, mikor Hannah rátalál a naplójára és annak írásai alapján ismerhetjük meg a múltját, rögtön megadta a könyv alaphangulatát, tetszett, hogy így ugráltunk a jelenben és a múltban, de nagyon sajnáltam, hogy ezt túl hamar elengedte az írónő. Valahogy szívesebben olvastam volna még Hannah gyermekkori érzelmeit, személyiségfejlődését és gondolatait. Hannah karaktere összességében egy vívódó és igen komplex ember képét festi le, akinek érdekes olvasni a gondolatait.

Míg River karaktere már az első oldalaktól kezdve nem került közel hozzám - valahogy éreztem benne azt a bizonyos énközpontúságot - addig míg Jamie-t eleinte nem igazán tudtam hova tenni, végül az ő személyisége is olyan komplex lett, hogy nehéz lett volna nem megszeretni. Habár sokkal több Jamie fejezetet szerettem volna, mindig csak vártam, erre csupán pár oldalt kaptam, kevés, kevés, kevés.

A regény tehát leginkább a komplex karakterfejlődésében és karakterfelépítésében erős, a szereplők vívódók és nem vetik rögtön egymás karjaiba magukat, ezt egy nagyon hosszú érzelmi hullámvasút előzi meg, amit oly sok romantikus regény esetében hiányolok. Miért kell rögtön egymásnak esni?

A regény történetvezetésével és cselekményével azonban néhol voltak apró problémáim. Amit más romantikus regény esetében túl gyorsnak éreztem (rögtön összejönnek, rögtön viták, rögtön gyerek...), addig itt oldalakon keresztül szinte sehova se jutunk. Ezért nagyon hullámzó módon haladtam a regénnyel.

A regény első negyedét lassan olvastam, mivel ismét úgy vetettem bele magam egy regénybe, hogy semmit sem olvastam utána, ezért a River fordulat engem őszintén meglepett, de amint bekövetkezett és Jamie megjelent, elkezdtem nagyon élvezni a cselekményt. Az elején valahogy nem teljesen értettem, mire megy ki a játék, egy kívülről tökéletes kapcsolatot, egy nehéz múltú lányt ismerhettem meg, River és Hannah nagyon aprólékos kapcsolatát...

Ám amint Jamie feltűnt a színen, falni kezdtem az oldalakat. Imádtam a vívódást, a kerülgetést, a kedves jeleneteket, a kezdeti barátságot, Jamie esetlenségét és Hannah visszahúzódó személyiségét. Imádtam az egészet. A kezdeti akadozás után egy nap alatt száz oldalakat faltam fel, aztán a háromnegyede felé ismét elérkezett egy pont, ahol kezdett beállni számomra a történet. A maga több mint 500 oldalával úgy érzem, sok jelenet el lett húzva. Sok oldalon keresztül Hannah teljesen irreleváns dolgokon gondolkozik, amik nem igazán viszik előre a cselekményt és a fejlődést. Úgy érzem, ez a történet sokkal intenzívebb élményt adhatott volna, ha 300 oldalban lett volna kivitelezve.

Mindent egybevéve egy kellemes kikapcsolódás volt, valamiért kiemelkedett a többi romantikus regény sorából, kicsit újat mutatott, szerettem, bár sokkal intenzívebbnek éreztem volna, ha nem nyújtja el ennyire a történetet, mert így egy idő után már csak önmagukat ismételték a szereplők. Az írásmód, stílus nagyon élvezhető, olvasmányos; a karakterek kidolgozottak, mélyek és vívódók.

Örültem, hogy megismerhettem Jamie és Hannah történetét.
Köszönöm szépen a könyv élményét, Renáta W. Müller!

Renáta W. Müller: TestVÉR I.
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Jamie
Sorozat: TestVÉR
1.) TestVÉR I.
2.) TestVÉR II.
Megjelent: 2017
Kiadó: Tizz Szolgáltató (magánkiadás)
Oldalszám: 544
Eredeti cím: -
Műfaj: erotikus, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése