6 / 100 könyv. 6% kész!

szerda, augusztus 30, 2017

Leiner Laura: Nélküled


Az Illúzió után nagyon könnyű volt rögtön belevetni magam a negyedik kötetbe, a Nélküledbe. Szinte sejtettem, hogy el fog érkezni egyfajta tragikusabb kötet, ami akár nosztalgiát is ébreszthetett bennem A Szent Johanna Gimi Egyedül része után. Persze tragikusabb köteten nem azt értem, hogy most nagy dráma van, hanem azt, hogy tipikusan nem lehet rögtön minden happy end, habár az Illúzió végén lévő döntést, amit Beka hozott, egy nagyon idegesítő és buta döntésnek gondolom, de legyen. Akkor jöjjön az Egyedül unokatestvére, a Nélküled.

Megvallom egy sokkal szomorúbb részre számítottam. Amikor tipikusan a "nem lehetünk együtt"  kártyát húzta elő az írónő, mert nehogy már a negyedik kötetben már minden rendben legyen. Ennek ellenére csak az első pár fejezeten éreztem ezt a "depressziót" (?), az események hamar fordulatot vettek, ismét humorosnál humorosabb jelenetek következtek, egyáltalán nem nyomta rá a bélyegét a tény, hogy Márk és Beka nincsenek jóban. És ennek nagyon örültem.

Tetszett, hogy hiába negyedik kötet egy hatrészes sorozatból, új főszereplők érkeztek, akik a későbbiekben is maradtak, ezzel színesítve a már amúgy is nagyon színes társaságot. Ilyen például az agresszív csellista, Daniella, akinek egyszerűen imádom a stílusát, de komolyan. Mert ki mondta, hogy egy lány nem káromkodhat? Ki merte?

Leiner Laura most is szépen építette ki a karaktereket. Míg az elején a felszínes Nagy Márkot láttuk, a kötetekkel kezd egyre jobban kikerekedni milyen személy is ő, és hogy mit miért tesz. Így egy teljesen más karakter válik belőle, mert az írónő végre teljesen elénk tárja az igazi énjét. Ez is a későbbiekben lesz intenzívebb. Kicsit nehéz úgy beszélni egy kötetről, hogy immár mindet végigolvastam, de sebaj.

És persze, mint minden egyes kötet végén, ismét függővéget kapunk, ezúttal egy boldogabb fajtát, ami végre megmelengeti a sok Márxi rajongó szívét, de persze ismét nem olyan egyszerűek a dolgok, mint azt mi gondolnánk. Én még mindig úgy hiszem, Leiner Laura jól keveri a szálakat, leköti a figyelmem, szeretem olvasni és szórakoztat.

Leiner Laura: Nélküled
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Nagy Márk, Beka, Körte, Kemál, Puding, Pepe, Bogyó, Evelin, Daniella, Anti
Sorozat: Bexi
4.) Nélküled
5.) Valahol
6.) Egyszer
Megjelent: 2016
Kiadó: L&L Kiadó
Oldalszám: 448
Eredeti cím: -
Műfaj: ifjúsági, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése