8 / 100 könyv. 8% kész!

szombat, július 29, 2023

J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve


2023
Nem voltam biztos benne, hogy írni akarok-e erről bármit is. A Harry Potter sorozatot már jó korán olvastam végig, talán a hatodik kötet megjelenése táján kapcsolódtam be. Az első 3 köteten kívül a többit csupán egyszer olvastam.

De szeretem a szép kiadású könyveket. És amint szemet vetettem erre a Minalima kiadássorozatra, rögtön tudtam, hogy ezt én szeretném a polcomon látni. És ekkor érkezett az az ötlet, hogy akkor olvassuk végig az egész Harry Potter sorozatot angolul, ezekkel a csodálatos kiadásokkal, majd nézzük végig az összes filmet szintén csak angolul (mert eddig csak magyarul láttam őket).

Kihívásnak szép, bár majd várnom kell egy kicsit ezekre a kiadásokra…

De hogy akkor pár szót ejtsek a Minalima kiadásról is: egyszerűen zseniálisan gyönyörű. A borító, az oldalak, a díszítés, az illusztrációk, az ötletes „mozgó” és „interaktív” oldalak… Odáig vagyok az egészért, meg vissza.

Mindazonáltal a könyv masszív, olvasgatás közben/után nem hullik darabjaira, ezért azt mondanám, bőven megéri az a pénz, amit kérnek érte. Valószínűleg jó sokat kell várnom még a legújabb kötetekre, de hosszú távú projektnek tökéletes lesz…


2016
Harry Potter világát senkinek sem kell bemutatni, ezen is látszik, milyen maradandó dolgot is alkotott J. K. Rowling, mikor tollat ragadott, majdnem húsz évvel ezelőtt és papírra vetette Harry történetét.

Nem is tudom pontosan, mikor olvastam el először, vagy hányszor olvastam el az első kötetet, de biztosan az első könyveim között volt még általános iskolában. És most, "továbbadva a stafétabotot", unokahúgomnak adtam kölcsön a részeket, sorra, miközben ő 10 éves fejjel úgy falja őket, mint én anno. Olyan jó érzés tud ez lenni.

Többször is megfogadtam, hogy elölről kezdem és ismét kiolvasom mind a hét részt, de valahogyan mindig közbejött valami fontosabb, várósabb és félretettem a második vagy a harmadik kötet körül.

Most nem hagyom. Megfogadtam, hogy mindegy mennyi idő alatt, hisz tudom, hogy érkeznek a karácsonyi csomagjaim, de ki fogom olvasni mind a hetet és a filmeket is ismét végignézem. Nosztalgia-időszak-szerű jelleggel.

Az első kötet, a Harry Potter és a bölcsek köve mindig is a legkönnyedebb volt, a rövidecske bevezetése egy egyre sötétedő és egyre borúsabb világnak, ahol van Jó és Gonosz. Amiben van humor, rengeteg szeretet, de számítás és árulás is. Szeretem, hogy tökéletes egyensúly áll fent a játékosság és a háttérben megbújó sötét hangulat között, ami a részekkel egyre inkább jelen van és egyre több feszültséget szül.

Harry, Ron és Hermione az igazi barátság és lojalitás jelképei. Mindenképpen megnyerő és tökéletes ötletnek tartom, hogy egyes iskolákban kötelező olvasmánnyá tették, ha engem kérdeztek, a Harry Potter előbb fogja további olvasásra bíztatni a kis nebulókat, mint az Egri csillagok vagy A őszívű ember fiai, hiába jó regények, a kicsik még nem értik és nem kelti fel bennük az olvasás iránti szeretetet és vágyat. Harry Potter viszont képes rá.

Úgyhogy én is ismét belevetettem magam a kalandba, mert egy könyvmoly sosem nőhet ki a Harry Potterből, soha!

J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Harry, Hermione, Ron
Sorozat: Harry Potter
1.) Harry Potter és a bölcsek köve
2.) Harry Potter és a Titkok Kamrája
3.) Harry Potter és az azkabani fogoly
4.) Harry Potter és a Tűz Serlege
5.) Harry Potter és a Főnix Rendje
6.) Harry Potter és a Félvér Herceg
7.) Harry Potter és a Halál ereklyéi
Megjelent: 1997
Kiadó: Animus Kiadó
Oldalszám: 336
Eredeti cím: Harry Potter and the Philosoper’s Stone
Műfaj: fantasy, ifjúsági

0 comments:

Megjegyzés küldése