8 / 100 könyv. 8% kész!

csütörtök, szeptember 08, 2016

Richelle Mead: Véreskü

Egyáltalán nem vagyok elájulva ettől a résztől. Tudom, hogy évekkel ezelőtt kezdtem el a sorozatot, akkor nagyon tetszett, a második kötetet egy délután alatt olvastam el, a szereplők és neveik élnek a fejemben, ami nagy szó, hisz régebben olvastam.

Tudjátok, a nosztalgia időszak miatt vettem elő, hogy régen elkezdett sorozatokat kivégezzek és azt hittem, mivel régen akkora kedvenc volt, így most is az lesz.

Nem tudom, hogy ezzel a kötettel volt-e baj, vagy én változtam-e meg ennyi idő után, de most egyáltalán nem volt rám olyan hatással, mint régen, nem szórakoztatott úgy, sőt szinte teljesen hidegen hagyott.

Azért is lepődöm meg ezen, mert még a történetszálra is emlékeztem, hogy hol hagytam abba: Dimitrij strigává változott, Rose pedig nehéz döntést hozva hátrahagyta Lissát, hogy felkeresse egykori szerelmét és egy régi ígéret miatt végezzen vele.

A Véreskünek, azaz a negyedik kötetnek pedig egy mondatban le lehetne írni a cselekményét: Rose hosszas keresés után rátalál Dimitrij családjára, majd magára Dimitrijre is, aki strigává akarja változtatni, Rose pedig vacillál. Ennyi a történet. Számomra csalódás és nem csak történetileg, hanem a szereplők tekintetében is.

Dimitrij karaktere teljesen negatívvá vált és ezáltal Rose karaktere is elindult a lejtőn. A régi, belevaló, humoros, erős személyisége a múlté, ebben a kötetben teljes döntésképtelenség uralkodik el rajta Dimitrijjel kapcsolatban. És még ha ez nem volna elég, az egykori Christian és Lissa párost is szétszakítja az írónő, Lissát egy hisztis libának beállítva. Ez így nem jó. Hová lett az egykor humoros, izgalmas történet és érdekes, egyedi szereplők? Valami vagy nagyon elindult a lejtőn, vagy az én ízlésem változott meg pár éven belül. Nem igazán tudom.

Richelle Mead: Véreskü
Értékelésem: Csalódás
Borító: 5/2
Kedvenc szereplő: -
Sorozat: Vámpírakadémia
4.) Véreskü
Megjelent: 2009
Kiadó: Agave könyvek
Oldalszám: 350
Eredeti cím: Blood Promise
Műfaj: fantasy, ifjúsági, romantikus, urban fantasy

0 comments:

Megjegyzés küldése