6 / 100 könyv. 6% kész!

kedd, augusztus 30, 2016

Neil Gaiman, Michael Reaves: Köztesvilág

Az alaptörténet hamar megnyert magának: a multiverzum elmélete, az egymásra rétegződő világok létezése, amikben egyik énünk fiú, másik lány, egyik magas, másik alacsony, egyik gonosz, másik jóságos... Az egész a The Flash sorozat második évadjára emlékeztet. Az alaptörténet tehát zseniális, egy érdekes és több figyelmet érdemlő témát választott az írópáros, amiből egy igen érdekes és lebilincselő fantasy, sci-fit lehetett volna írni.

Igazából egy rövid, inkább novella jellegű regényecskéről van szó, ami kellemes egy-két órát eredményez egy unalmas délutánon, de én mindenképpen többet vártam egy ilyen komoly témától. Vagy talán úgy gondolom, hogy egy kissé mélyebb, komolyabb és érdekesebb vonalat érdemelne.

Összességében a szereplők és a cselekmény valahogy nem eléggé kidolgozott nekem. Megkedveltem Joeyt és egyes szituációk kimondottan tetszettek, de annyira nagyon sajnálom a kivitelezést.

Valószínűleg túlságosan a The Flash sorozatot vettem alapul. De ha jobban belegondolunk a párhuzamos világokat nagyon sok módon lehet vizsgálni: fizikai, kémiai, pszichológiai, társadalomtudományi szinteken. Hogy milyen átélni egy másik világbeli életünket? Hogyan hat ez egy emberre pszichológiailag? Hogyan működnek a párhuzamos világok? Annyira érdekel a téma, elsősorban ezért is szereztem be a regényt, de az érdekes okfejtések, mélységeket boncolgató kérdések helyett egy rövid, kissé skicces, erősen humor-központú ifjúsági regényt kaptam. Kár érte.

Neil Gaiman, Michael Reaves: Köztesvilág
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Joey
Sorozat: Köztesvilág
1.) Köztesvilág
2.) Ezüst Álom
3.) Eternity’s Wheel (Az örökkévalóság kereke)
Megjelent: 2007
Kiadó: Agave könyvek
Oldalszám: 208
Eredeti cím: InterWorld
Műfaj: fantasy, ifjúsági, sci-fi

0 comments:

Megjegyzés küldése