5 / 100 könyv. 5% kész!

kedd, május 24, 2016

Sylvia River: Reményhajsza II.


Még igen friss volt az első rész élménye, amikor kézbe vettem a másodikat, ezért nagyon könnyen vissza tudtam rázódni az írónő történetébe és stílusába. Az első rész eseményei még élénken keringtek a fejemben, kíváncsiságomnak nála pedig gyorsan folytattam is a történetet, hogy megtudjam, a nagy bonyodalmak elsimítása után még mi vár főhőseinkre.

A szereplőgárda az első részben is könnyen megszerethető volt, de a második kötetben immár igazán közel éreztem magamhoz a szereplőket, egyeseket persze közelebb, mint másokat.

A történet elején rögtön egy izgalmas akcióba csapunk bele, amelyből szépen lassan kikörvonalazódik egy új rossz fiú alakja, aki a későbbiekben a háttérben szövögeti szálait és terveit. Tetszik, hogy még a rossz fiúk esetében is kapunk háttérsztorit, hogy megértsük, mit miért tesznek.

A fő szál mellett azonban, ami igazán tetszett az az, hogy nagy hangsúlyt kapott a szereplők lelki világa. Az első részben is nagy gondossággal voltak felépítve a karakterek, tele érzelmekkel és célokkal, de ezt most még inkább érzékeltem. A karakterek továbbra is reálisak: tévednek, hibáznak, letérnek útjukról, ahogyan az átlagos emberek általában. Valamint nem elhanyagolandó megemlíteni a történetvezetést sem, amely most nem volt annyi történetelemmel megtömve, mint az első rész, mégis izgalmas volt, a karakterek szerethetősége miatt folyton ösztönzött a továbbolvasásra.

Pontosan érzékelhettük az idő múlását is a kislányok cseperedésével, akik most sokkal több szerepet kaptak a történetben, mint az első kötetben. A krimi, akciójeleneteken kívül ebben a kötetben inkább a családi problémák, emberi kapcsolatok, a feltétel nélküli bizalom, a féltékenység és a párkapcsolati bajok kerültek előtérbe, ezzel alakítva a főszereplők személyiségét. Értékeltem a jelentős karakterfejlődést is.

Még mindig nem vagyok egy nagy romantikus regény rajongó, ezért a történetben szereplő párkapcsolati problémáknál sokszor a fejemet csóváltam, noha a valósághoz igen hűen voltak lefestve a mai párkapcsolatok, amik sajnos sokszor nem a két fél miatt romlanak el, hanem vagy félreértések, vagy külső felek rosszindulata által. Pontosan ezért nehéz egy olyasfajta regényt olvasni, amely E/3 személyben íródott, a szerelmes pár egymásra haragszik, egymást hibáztatja, holott az elbeszélő tudatja az olvasóval, hogy félreértésről van szó. Ilyenkor szívesen felráznánk főszereplőinket, vagy már-már esdeklünk a félreértés elsimításáért. Ami vagy eljön, vagy nem.

A második kötet tehát jobban tetszett az elsőnél, közelebb kerültem a főszereplőkhöz, a jelentős karakterfejlődésnek hála most megértettem olyan karaktereket is, akiknek a tetteit megkérdőjeleztem az első kötetben. Egy kis szüneteltetés után kíváncsian állok majd neki a harmadik kötetnek, hogy folytathassam a kalandot.


Sylvia River: Reményhajsza II.
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/2
Kedvenc szereplő: George Keegan
Sorozat: Reményhajsza
2.) Reményhajsza II.
Megjelent: 2015
Kiadó: Underground Kiadó
Oldalszám: 444
Eredeti cím: -
Műfaj: krimi, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése