6 / 100 könyv. 6% kész!

szombat, szeptember 12, 2015

Julianne Donaldson: Edenbrooke


Ez egy hihetetlenül édes történet volt. A borítót elnézve rögtön tudtam, hogy ezt a könyvet nekem találták ki, biztos voltam benne, hogy imádni fogom. És így is lett.

Időnként a sok-sok horror, sci-fi, thriller, krimi, fantasy után kell egy kis aranyos romantika is. Azonban ha már romantika, akkor valamiért mindig a történelmi, kosztümös, 1800-as évekbeli Chick-lit regények jöhetnek csak szóba. Mert mi érdekes van egy 21. századi szerelemben? Semmi. Viszont a szép bálokkal, 19. századi szokásokkal, lovaglással és gyönyörű ruhákkal teli szerelmi történetek sokkalta érdekesebbek számomra.

Marianne Daventry a főszereplőnk, egy 17 éves lányka, aki a vidéki Bathban tölti életét miután édesanyja elhunyt, édesapja pedig Franciaországban gyászol. Marianne imádja vidéket, a lovaglást, a festést, a táncolást, habár nem tud valami jól. Szeretne egy kicsit kitörni az etikett unalmas kerekéből és kipróbálná a vívást is, de ki tanítaná meg rá?

Vele ellentétben az ikertestvérét teljesen más dolgok kötik le: a bálok, a flörtölés és a férjjelöltek hajkurászása. Egy nap a testvére Edenbrooke-ba hívja Marianne-t, aki roppant mód örül, hogy végre elszabadulhat Bathból és nagyanyja árgus szemei elől. Az Edenbrooke-ba vezető úton azonban rablótámadás áldozatává válik és a közeli vendéglőben megismerkedik egy igen mogorva férfival, akiről később kiderül, hogy maga Edenbrooke ura. Kettejük kapcsolata igen érdekesen kezdődik, majd Edenbrooke-ban teljesedik ki.

Nagyon egyszerű kis történet, mégis van benne valami mézesmázos cukiság, valami lágyság. Teljesen kikapcsoltam olvasás közben. Persze a könyvnek megvannak a maga kis hibái is, például a sok-sok félreértés, amik már lassan az agyamra mentek, vagy Marianne időnkénti szenvedése, döntésképtelensége. De mindent összevetve engem teljesen elvarázsolt a történet. Pontosan azt kaptam, amit vártam. Határozottan kedvenc lett. :)





Julianne Donaldson: Edenbrooke
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5*
Kedvenc szereplő: Philip, Marianne
Sorozat: A Poper Romance (A megfelelő románc)
1.) Edenbrooke
2.) Blackmoore
Megjelent: 2012
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 320
Eredeti cím: Edenbrooke
Műfaj: chick lit, romantikus


0 comments:

Megjegyzés küldése