6 / 100 könyv. 6% kész!

kedd, augusztus 05, 2014

Priscille Sibley: Csillagpor



Valami egészen különleges élményt mondhatok magaménak.
A regényt az egyik barátnőmtől kaptam születésnapomra, és állítása szerint nagyon jó könyv. Nagyon hasonlít az ízlésünk, ezért biztos voltam benne, hogy tetszeni fog.

Önmagában véve érzékeny személyiség vagyok. Ezt azért mondom, mert nagyon könnyen elérzékenyülök mindenféle filmen és könyvön, habár ennek ellenére horror-, meg akciófilm rajongó vagyok, na mindegy. Szinte sejtettem, hogy ezt a könyvet is meg fogom könnyezni.

A történet hihetetlenül realista, könyörtelen és szomorú, mégis tele van élettel. Elle és Matt kisgyermekkoruk óta ismerték egymást és kisebb-nagyobb megszakításokkal, de barátok voltak tinédzserkoruk alatt is, amikor végre rájöttek, hogy őket egymásnak teremtette a föld. Elle családját azonban hatalmas megrázkódtatás éri, ugyanis édesanyja haldoklik, és odahaza mesterségesen tartják őt életben, kínjai ellenére. Akkor és ott Elle eldöntötte, hogy őt sosem tarthatják mesterségesen életben, ha arra kerülne sok. Az a sok kínszenvedés, ami gyermekként az orra előtt zajlott le, arra sarkallta, hogy eldöntse, az ő életét semmiképpen sem nyújthatják el, ha haldoklik. Évekkel később Matt és Elle felnőtt. A tragédiák pedig csak úgy megtörténnek. Elég egy létra. Elég egy kemény kő. Elég egy kis megbillenés és vége mindennek. Elle kórházba került, az agya legfontosabb részei összeroncsolódtak, már csak a gépek tartják őt életben. Mindenki tudja, hogy mit kért Elle évekkel ezelőtt, mielőtt az anyja meghalt volna. Matt sokkos állapotban figyeli az eseményeket, Elle és Matt családja is jelen van, amikor kiderül... hogy Elle terhes. Miközben Elle szinte élettelenül fekszik a kórházban, közben egy nagyon is élő kisbaba növekszik a pocakjában. Matt tudja, hogy Elle hogyan döntene, ezért küzdeni kezd a kisbabájáért, bár tudja Elle már nem élheti túl. Mindeközben a család két részre oszlik. Az egyik rész a babáért küzd élükön Matt-el, a másik rész azért küzd, hogy Elle-t lekapcsolják a gépekről. Az ügy a bíróságra kerül és megkezdődik a küzdelem, amelyben egy kisbaba élete a tét...

A szereplőgárda olyannyira összetett, hogy szinte mindet közelről ismertem meg, a két család előttem folytatta le a küzdelmet. Miközben a jelenben olvastam a bíróságon történetek - ami egyébként nagyon érdekelt, mert mostanában épp elgondolkodtam a jogászi pályán - aközben visszatekintésekben ismerhettük meg jobban a szereplőket és a múltat.

Annyira megható volt számomra, ahogyan Matt küzdött a kisbabájáért. Ahogy végül az egész világ belefolyt a küzdelembe, miután a sajtó kiszivárogtatta az ügyet és közhírré vált. Ha arra gondoltam, hogy igaz történeten alapszik az egész újra és újra kirázott a hideg. És sírtam. Hogy ne sírtam volna a végén, amikor minden eldőlt? Persze, már az elején sejtettem, hogy mi lesz az utolsó sorok alatt, mégis köröm rágva pislogtam ki a könnyeimet meghatottságomban. Mert mindenre vagy Remény, ugye kicsi Hope?

Nagy hatással volt rám ez a történet, ami azt foglalja magába, mennyit is számít a család. Hogy mennyire képesek vagyunk küzdeni a szeretteinkért, hogy még tűzbe is megyünk értük. Hihetetlen élmény volt.

Priscille Sibley: Csillagpor
Értékelésem: Katarzis
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Jake
Megjelent: 2013
Kiadó: Pioneer Books
Oldalszám: 408
Eredeti cím: The Promise of Stardust
Műfaj: romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése